Jak dobrze przygotować się do przeprowadzki biura?
Jak dobrze przygotować się do przeprowadzki biura?
Przeprowadzka biura bywa sporym wyzwaniem logistycznym, gdyż nierzadko odbywa się w godzinach pracy firmy. Na czym warto skupić się wcześniej, by w cała akcja przebiegła sprawnie i bez większych niespodzianek?
Przede wszystkim warto zadbać o uporządkowanie dokumentacji służbowej tak, by ta niezbędna w aktualnej pracy nie została spakowana jako pierwsza. Bardzo pomocne jest również przejrzenie wszystkiego, co znajduje się na biurkach i w szafkach oraz wyrzucenie rzeczy, które nie są już w naszej pracy przydatne. Nie ma sensu poświęcać czasu na pakowanie i przewożenie tego, z czego w nowym miejscu nikt już nie skorzysta. To ten moment, gdy warto pozbyć się niedziałających sprzętów, nieaktualnych dokumentów, długopisów, które już nie piszą i starych kalendarzy.
Jeżeli masz możliwość wglądu w plany zagospodarowania nowego miejsca pracy, warto zastanowić się nad ułożeniem w nim tego, co będziemy transportowali. Być może obecne rozwiązania sprawdzają się idealnie – warto więc zadbać o to, by rzeczy pakowane były tematycznie, z zaznaczeniem lokalizacji, do której mają trafić – usprawni to proces wprowadzania się do nowego miejsca.
Z naszych obserwacji wynika, że zdarzają się przypadki braku czytelnej dla wszystkich pracowników informacji o dacie i przebiegu przeprowadzki. Pamiętaj, że osoby zajmujące się w firmie kwestiami technicznymi, np. z działu informatycznego, muszą być od samego początku włączone w planowanie i przebieg procesu przeprowadzki. Im wcześniej wtajemniczysz współpracowników, tym większa szansa na zdefiniowanie potencjalnych problemów, które mogą się pojawić, i tym więcej czasu na szukanie najlepszych rozwiązań.