• Start
  • Blog
  • Jak dobrze przygotować się do przeprowadzki biura?

Jak dobrze przygotować się do przeprowadzki biura?

Jak dobrze przygotować się do przeprowadzki biura?

Przeprowadzka biura bywa sporym wyzwaniem logistycznym, gdyż nierzadko odbywa się w godzinach pracy firmy. Na czym warto skupić się wcześniej, by w cała akcja przebiegła sprawnie i bez większych niespodzianek?

Przede wszystkim warto zadbać o uporządkowanie dokumentacji służbowej tak, by ta niezbędna w aktualnej pracy nie została spakowana jako pierwsza. Bardzo pomocne jest również przejrzenie wszystkiego, co znajduje się na biurkach i w szafkach oraz wyrzucenie rzeczy, które nie są już w naszej pracy przydatne. Nie ma sensu poświęcać czasu na pakowanie i przewożenie tego, z czego w nowym miejscu nikt już nie skorzysta. To ten moment, gdy warto pozbyć się niedziałających sprzętów, nieaktualnych dokumentów, długopisów, które już nie piszą i starych kalendarzy.

Jeżeli masz możliwość wglądu w plany zagospodarowania nowego miejsca pracy, warto zastanowić się nad ułożeniem w nim tego, co będziemy transportowali. Być może obecne rozwiązania sprawdzają się idealnie – warto więc zadbać o to, by rzeczy pakowane były tematycznie, z zaznaczeniem lokalizacji, do której mają trafić – usprawni to proces wprowadzania się do nowego miejsca.

Z naszych obserwacji wynika, że zdarzają się przypadki braku czytelnej dla wszystkich pracowników informacji o dacie i przebiegu przeprowadzki. Pamiętaj, że osoby zajmujące się w firmie kwestiami technicznymi, np. z działu informatycznego, muszą być od samego początku włączone w planowanie i przebieg procesu przeprowadzki. Im wcześniej wtajemniczysz współpracowników, tym większa szansa na zdefiniowanie potencjalnych problemów, które mogą się pojawić, i tym więcej czasu na szukanie najlepszych rozwiązań.